Recenze: elektrokoloběžka City Boss K600
Elektrokoloběžka City Boss K600 nás hned na první pohled oslovila svým designem, kterým se spolu s K1600 a K1600L výrazně odlišuje od zbytku portfolia City Boss. Jedná se o hybridní přístroj, který vás pohodlně odveze po městě a díky odpružení na obou nápravách vás nezklame ani v přírodě. Jízda na koloběžce je svižná a stabilní i během rychlé jízdy přes nerovnosti. Nápravy jsou vybaveny 10“ vzduchem plněnými pneumatikami s univerzálním dezénem na zpevněný i méně upravený terén. Kvalita zpracování je na vysoké úrovni, maximálního dojezdu může dosáhnout až 45 km a výbava koloběžky nabízí téměř vše, co byste mohli potřebovat.
Nejčastější dotazy a odpovědi
Elektrokoloběžka je vhodná pro uživatele, kteří hledají univerzální model vhodný do města i do mírného terénu. Koloběžku můžete využít k přesunům do práce a školy, k výletům po okolí nebo k rovinatým jízdám lesem či jinde v přírodě. Na tzv. last-mile přepravu koloběžka kvůli hmotnosti 22 kg není ideální.
Koloběžka K600 je vhodná především do městského terénu pro jízdu na upravených plochách. Mírné nerovnosti jako kanály, kořeny, větve nebo kopečky na lesní cestě tlumí odpružení spolehlivě. Pro jízdu v horším a strmém terénu chybí koloběžce výkon.
Úhel otáčení předního kola nás velmi příjemně překvapil. Ve stísněnějších prostorách byste tak s manévrováním neměli mít problém. Totéž platí i o rychlé jízdě, během které oceníte řídítka široká 65 cm. V těchto podmínkách zajistí stabilní jízdu.
Maximální rychlost City Boss K600 je továrně omezena na 25 km/h. Pomocí několika kroků ale můžete tento limit deaktivovat, díky čemuž můžete dosáhnout rychlosti až 40 km/h.
Balení obsahuje kromě samotné elektrokoloběžky také uživatelskou dokumentaci, inbusové klíče a nabíječku.
Technické parametry elektrické koloběžky K600
Z hlediska technických parametrů je City Boss K600 průměrně vybavenou koloběžkou. V její cenové kategorii naleznete parametrově horší, ale i lepší elektrokoloběžky. V redakci nás nejvíce oslovil slušný dojezd 45 km a poměrně krátká doba nabíjení jen 7 hodin. Také oceňujeme provozní napětí 48 V, které umožňuje motoru efektivněji využívat energii 13Ah baterie.
Parametr | Hodnota |
---|---|
Jmenovitý výkon | 600 W |
Typ baterie | Li- ion |
Kapacita baterie | 13 Ah |
Provozní napětí | 48 V |
Maximální dojezd | 45 km |
Doba nabíjení | 7 hod |
Maximální rychlost | 25 km/h |
Maximální úhel stoupání | 9,5° / 17 % |
Průměr pneumatik | 10“ |
Nosnost | 120 kg |
Výška jezdce | 150-200 cm |
Rozměry v poskládaném stavu (V x Š x D) | 121 x 65 x 123 cm |
Hmotnost | 22,1 kg |
Mobilní aplikace | Ne |
Pokud vás zajímá více informací o technických parametrech a vlastnostech elektrických koloběžek, přečtěte si náš článek o tom, jak vybrat elektrokoloběžku, nebo nahlédněte do recenzí konkrétních modelů.
Montáž koloběžky – co všechno jsme museli před jízdou upevnit?
Koloběžka je dodávána ve štíhlé obdélníkové krabici. Jelikož samotná koloběžka váží 22 kg, přesun krabice a rozbalování jsou jednodušší ve dvou osobách. Jakmile je K600 rozbalena, montáž je intuitivní. Stačí narovnat a zajistit tyč řídítek, upevnit samotná řídítka a nastavit polohu displeje a páček. Celý proces od rozbalení po první jízdu nám zabral přibližně 5 minut.
Během montáže nás překvapilo upevnění řídítek. Řídítka jsou totiž dodávána s namontovaným představcem. Ten bývá většinou továrně upevněn na tyči řídítek, jako u BLUETOUCH BT1000. Během nasazení řídítek tak využijete hned dvě velikosti inbusových klíčů a čekají na vás tři šrouby pro pevné utažení. Tento způsob upevnění řídítek ale montáž neprodlužuje ani neztěžuje.
Kvalita zpracování nás tradičně nezklamala
Elektrokoloběžky City Boss v naší redakci pravidelně bodují svojí vysokou kvalitou zpracování. Spoje koloběžky K600 k sobě přiléhají dokonale a namáhané části jsou vyrobeny z odolnějších materiálů. Jedinou výjimkou je zadní blatník, který je včetně jeho držáku vyroben z plastu. Držák se lehce ohýbá a působí méně odolně než zbytek koloběžky. Neopatrné otáčení nebo manipulace s koloběžkou tak může snadno způsobit poškození nebo odlomení blatníku.
Pojistný mechanismus řídítek je vybaven dvěma pojistkami, které jsou pevné a svůj úkol plní na výbornou. Konstrukce je vyrobena z hliníku s černým lakováním. Kromě zmiňovaného blatníku působí K600 odolně a spolehlivě. Oceňujeme, že jsou řídítka výškově nastavitelná, ale jejich konce nejsou sklápěcí.
Jízda lesem a menší nerovnosti nejsou problém
Koloběžka je na obou nápravách vybavena odpružením, které podle výrobce nevyžaduje žádnou péči. Nejedná se o klasické písty nebo pružiny, ale o jinou patentovanou technologii. V praxi nás odpružení nezklamalo. S koloběžkou jsme se vydali na různé nerovné povrchy.
Vyzkoušeli jsme rychlý sjezd z obrubníku, menší větve, nerovnou lesní cestu s kameny a kořeny – jízda byla stabilní a bez komplikací. Vibrace se sice přenášely do rukou jezdce, ale ne v takové míře, aby to negativně ovlivnilo zážitek z jízdy.
S koloběžkou jsme se vydali také na užší lesní stezky, které vedly po traverzu svahu. Navzdory různě velkým kamenům a jiným nerovnostem si koloběžka vedla díky odpružení a širokým pneumatikám velmi dobře. V ostřejších serpentinových zatáčkách přišel vhod velký úhel otáčení přední nápravy, díky kterému jsme manévrování zvládli velmi elegantně.
Z odpružených koloběžek určených do terénu jsme měli možnost otestovat například City Boss D1000LH, nebo BLUETOUCH BT1000. Obě tyto koloběžky nabídly o něco efektivnější a měkčí odpružení než K600. Jejich cena se ale pohybuje o něco výše, takže výsledný poměr ceny a pohlí jízdy po nerovnostech je u všech tří modelů srovnatelný.
Nicméně jelikož je koloběžka K600 vybavena 600W motorem a ostatní zmíněné modely disponují výkonem 1000 W, větší výzvou je ostřejší stoupání a ne tlumení samotné.
Kde koupit City Boss K600
Jízda po cyklostezkách je pohodlná
Upravený povrch nedělal elektrokoloběžce City Boss K600 pochopitelně jediný problém. Rozjíždění je plynulé a nožní plocha je dosti rozměrná na to, abyste na ní mohli stát s chodidly za sebou i vedle sebe. Pro ještě pohodlnější jízdu na delších trasách naleznete v nabídce výrobce příplatkové sedlo, které upevníte k podvozku koloběžky pomocí čtyř šroubů.
Ostřejší stoupání dá 600W motoru zabrat
Mírnější stoupání do 10 % (6°) bylo pro koloběžku s jezdcem o hmotnosti 65 kg hračkou. V tomto úseku jsme mohli také zastavit a opět se rozjet. Postupně jsme také dosáhli maximální omezené rychlosti 25 km/h. Nejstrmější testovaný úsek (23 %/13°) ale koloběžka bohužel nepřekonala. Důvodem byl především nedostatek výkonu.
S dražší elektrokoloběžkou City Boss D1000LH o výkonu 1000 W jsme toto stoupání překonali bez problémů. Podobně na tom jsou dražší elektrokoloběžky z nabídky City Boss, jako například K1600 nebo K1600L, které disponují výkonem 1600 W.
Reálný dojezd koloběžky souhlasí s parametry
Koloběžku jsme testovali v chladnějším počasí při teplotách kolem 8 °C. Jízdy probíhaly po cyklostezkách a lesních cestách, na kterých se střídala stoupání a klesání. V těchto podmínkách jsme na jedno nabití překonali vzdálenost 40 km, což hodnotíme velmi pozitivně. V případě teplejšího počasí bychom snadno dosáhli výrobcem uvedených 45 km.
Nabíjení elektrokoloběžky nám v redakci zabralo přibližně 6 a půl hodiny, což se opět shoduje s výrobcem uvedenou informací (6-7 hod).
Barevný displej koloběžky nabízí praktické informace
Ovládání elektrokoloběžky City Boss K600 je jednoduché a intuitivní. Na rozdíl od městsky orientovaných modelů jako RS500 nebo RS350 není K600 kompatibilní s žádnou aplikací. Namísto toho ale nabízí barevný LED displej, který je přehledný a dobře viditelný i na přímém slunci.
Displej je umístěn ve středu řídítek a nabízí informace jako aktuální rychlost, zvolený rychlostní režim či celkový nájezd elektrokoloběžky. V levém dolním rohu najdete poměrně velký barevný indikátor nabití baterie, který jen stěží přehlédnete.
Rychlostní režimy elektrokoloběžce nechybí
Systém koloběžky nabízí tři rychlostní režimy. Režim 1 je omezen na 6 km/h a je určen pro pomalou jízdu ve stísněných prostorách. Režim 2 je omezen na 14 km/h a je ideální pro úspornější jízdu. Režim 3 je výrobcem omezen na 25 km/h a nabídne tak dynamičtější jízdu.
Jak odblokovat omezovač rychlosti u City Boss K600?
Změnou továrních nastavení můžete rychlostní limit deaktivovat, díky čemuž můžete dosáhnout rychlosti až 40 km/h. Pro odblokování postupujte následovně:
- podržte najednou tlačítka plus a minus,
- v servisním nastavení se proklikejte tlačítkem ON/OFF na pozici P10,
- změňte hodnotu z 1 na 0.
V případě, že byste rádi rychlostní režim opět aktivovali, postupujte stejně a v závěru změňte hodnotu pozice P10 z 0 na 1.
Pokud rychlostní omezení koloběžky deaktivujete, omezení režimů se změní následovně:
- Režim 1 – 14 km/h,
- Režim 2 – 26 km/h,
- Režim 3 – bez omezení (max. 40 km/h).
V praxi to znamená, že i když deaktivujete rychlostní omezení, pomocí režimů můžete nadále upravovat maximální rychlost koloběžky.
Samostatný režim chůze
Koloběžka K600 nabízí kromě výše uvedených rychlostních režimů také samostatný režim chůze, který je omezen na 4 km/h (rychlost běžné/rychlejší chůze). Režim aktivujete podržením tlačítka minus. Po aktivaci se koloběžka pomalu a postupně rozjede na uvedenou rychlost. Nedochází k trhání ani poskočení koloběžky.
Elektrokoloběžka je od výroby v tzv. Eco režimu, což znamená, že k aktivaci plynu je třeba se nejprve odrazit. Režim chůze nevyžaduje odražení, takže pro výše uvedené účely je mnohem praktičtější než standardní rychlostní režimy.
U většiny elektrokoloběžek, jako například City Boss RS500 nebo D1000LH, je režim chůze součástí základní nabídky rychlostních režimů a bývá omezen na 6 km/h (poměrně vysoká rychlost na chůzi).
Elektrokoloběžka City Boss K600 tempomat bohužel nenabízí.
Ve výbavě naleznete také USB konektor
Výbavu elektrokoloběžky City Boss K600 hodnotíme pozitivně. Obě nápravy jsou vybaveny blatníkem, což oceníte hlavně ve vlhkém počasí a bahnitém terénu. Přední hranatý blatník je vestavěný do přední nápravy a jeho efektivitě nemáme co vyčítat. Zadní blatník sestává v podstatě ze dvou částí – spoileru, do kterého přechází nožní plocha a samostatný plastový blatník.
Zatímco s efektivitou zadního blatníku jsme byli během testování spokojeni, ocenili bychom, kdyby byl vyroben z kovu. Plastový nosník i samotný blatník působí poměrně křehce, ochotně se ohýbají a neopatrné zacházení s koloběžkou může způsobit jejich poškození.
Koloběžce samozřejmě nechybí osvětlení, které je tvořeno především předním a zadním reflektorem. Přední světlo je úhlově nastavitelné a s jeho efektivitou jsme byli spokojeni také během nočních jízd mimo pouliční osvětlení. Zadní světlo je dobře viditelné z větší dálky. Kromě toho naleznete na podvozku dva páry přídavných oranžových světel pod červenými kryty.
City Boss K600, podobně jako Z500 nebo D1000LH, nabízí také blinkry ve formě blikání přídavných podvozkových světel. Nicméně na rozdíl od zmíněných modelů není blikání doplněno zvukovou signalizací, takže se může snadno stát, že blinkr zapomenete vypnout.
Aktivaci a deaktivaci směrovek mají na starosti dvě tlačítka na ovládací konzole. Ve srovnání s koloběžkami Z500 nebo D1000LH se podle nás jedná o praktičtější řešení. Nemělo by totiž docházet k nechtěnému spuštění klaksonu při snaze spustit blinkr, jak se nám vícekrát stalo u zmíněných koloběžek s odlišnou ovládací konzolí.
Elektrokoloběžka City Boss K600 nabízí nejen elektronický klakson, ale i zvonek – je jen na vás, který výstražný signál preferujete.
Ovládací konzole koloběžky K600 nabízí USB port, pomocí kterého můžete z její baterie nabíjet například chytrý telefon. Tento doplněk ocení především uživatelé, kteří hledají koloběžku pro kurýrní služby. USB port můžete využít i k dobití telefonu cestou do práce nebo do školy – zkrátka během jakékoli jízdy.
Co nám ve výbavě chybělo?
Podobně jako u dražšího modelu City Boss D1000LH, ani K600 nenabízí žádné prvky proti odcizení. Levnější městská koloběžka City Boss RS500 je například doplněna elektronickým zámkem plynu s alarmem. Elektrokoloběžka Z500 se sedlem je zase vybavena zapalováním na klíček, bez kterého ji nezapnete. Konkurenční BLUETOUCH BT1000 například nabízí moderní NFC zámek.
Všechny uvedené možnosti jsou ideální především pro krátkodobé odstavení. Jelikož City Boss K600 nedisponuje ani jedním z těchto prvků, budete při jakkoli dlouhé zastávce odkázáni na klasické zámky na kód nebo klíč.
Elektrokoloběžce K600 chybí skládací řídítka
Řídítka elektrokoloběžky mají šířku 65 cm a nejsou skládací jako v případě D1000LH. Na první pohled se tak jedná o slabinu v souvislosti se skladováním. Nicméně díky širokému úhlu otáčení předního kola (téměř 90° do obou stran) a pojistce umístěné vpředu můžete řídítka natočit tak, že bude nejširším rozměrem jen podvozek koloběžky.
Pojistka řídítek je dost silná na to, aby udržela váhu koloběžky. V rozloženém stavu tak můžete koloběžku přenášet nebo v případě potřeby také převážet.
Podobnou konstrukci nabízí koloběžka BLUETOUCH BT1000. Také se jedná o odpružený model s masivnější konstrukcí, ale bez skládacích řídítek. Zároveň je třeba řídítka hákem upevnit do zadního blatníku, takže s nimi nemůžete vůbec otáčet a pro skladování musíte vyčlenit prostor o šířce alespoň 71 cm. Zatímco s koloběžkou City Boss K600 si vystačíte s prostorem o šířce přibližně 30 cm.
Převoz koloběžky o hmotnosti 22,1 kg není nejednodušší, ale dá se zvládnout
Výkonný elektromotor, odolná konstrukce a vysoká kvalita zpracování se podepsaly na váze 22 kg. Na druhou stranu samozřejmě nejde o nejtěžší model na trhu, takže se vám s ní bude manipulovat o něco lépe než s BLUETOUCH BT1000 (28,2 kg) nebo City Boss D1000LH (27,8 kg).
Kvůli vyšší hmotnosti může být převážení koloběžky hromadnou dopravou poměrně náročné. V případě přepravy v kufru auta oceníte možnost otočení řídítek, díky které si vystačíte s objemem kufru standardních vozidel jako sedan, combi nebo liftback.
My jsme elektrokoloběžku City Boss K600 převáželi v kufru auta Peugeot 301. Jak vidíte na snímku níže, nebylo třeba sklopit sedadla a v kufru zůstalo dost prostoru na další zavazadla.
Náhradní díly a servis elektrokoloběžek City Boss
Bez ohledu na to, zda zvolíte terénnější koloběžku K600 nebo městsky orientované RS250 a RS350, výrobce vám zajistí velmi dobrou dostupnost náhradních dílů. Do případných oprav se můžete pustit buď svépomocí nebo můžete kontaktovat autorizovaný servis City Boss, který se zabývá i o pozáruční péčí konkurenčních modelů.
V případě jakýchkoli dotazů se můžete obrátit na personál servisu. My jsme služeb servisu využili během testování koloběžky City Boss D1000LH, kdy byla nezbytná výměna displeje. Kromě toho výrobce pravidelně kontaktujeme ohledně nastavení elektrokoloběžek či návodů, jak deaktivovat rychlostní omezení. Personál byl při každém kontaktu vstřícný, ochotný a trpělivý.
Závěr – pro koho je elektrokoloběžka City Boss K600 vhodná?
Elektrokoloběžku City Boss K600 bychom označili za hybridní přístroj, který vás nezklame ve městě ani v přírodě. Na upravených površích nabízí velmi pohodlnou a svižnou jízdu. V přírodě oceníte efektivní odpružení obou náprav, které si i při vyšších rychlostech ochotně poradí s kameny, kořeny větvemi a dalšími nerovnostmi.
Koloběžka K600 je v první řadě vhodná pro přesuny do práce a do školy, kdy se snadno popasuje s běžnými nerovnostmi či dokonce rychlým sjezdem z obrubníku. Využít ji mohou také kurýři, kteří ocení vestavěný USB port a solidní dojezd 45 km. Dále můžeme koloběžku doporučit pro rekreační jízdy v přírodě a výlety po cyklostezkách.
Přestože je koloběžka dobře odpružená, na jízdy v náročném terénu bychom ji nedoporučili. Hlavními důvody jsou výkon 600 W a pohon jen zadního kola, kvůli kterým koloběžka nezdolá strmější stoupání. Ideální kombinací pro náročný terén je výkon alespoň 1000 W a pohon obou kol, které nabízí například modely D1000LH, K1600 nebo K1600L.
Recenze: elektrokoloběžka City Boss K600
-
Jízdní vlastnosti
-
Kvalita zpracování
-
Výbava
-
Poměr cena/výkon
Hybridní elektrokoloběžka s odpružením do města a do přírody
Elektrokoloběžka City Boss K600 nás hned na první pohled oslovila svým designem, kterým se spolu s K1600 a K1600L výrazně odlišuje od zbytku portfolia City Boss. Jedná se o hybridní přístroj, který vás pohodlně odveze po městě a díky odpružení na obou nápravách vás nezklame ani v přírodě. Jízda na koloběžce je svižná a stabilní i během rychlé jízdy přes nerovnosti. Nápravy jsou vybaveny 10“ vzduchem plněnými pneumatikami s univerzálním dezénem na zpevněný i méně upravený terén. Kvalita zpracování je na vysoké úrovni, maximálního dojezdu může dosáhnout až 45 km a výbava koloběžky nabízí téměř vše, co byste mohli potřebovat.
Klady
- Efektivní odpružení
- Plynulé rozjíždění
- Samostatný režim chůze
- USB port
- Podsvícený ovládací panel
- Velký přehledný displej
- Výškově nastavitelná řídítka
Zápory
- Absence tempomatu
- Křehký zadní blatník
- Absence prvků proti odcizení
Skvela recenze. Diky ni jsem si koupil verzi 1600 a jsem spokojeny.
Mam dotaz Jake dalsi parametry krome p10 se daji upravovat?
Dekuji