Nejčastější dotazy a odpovědi
Elektrokoloběžky Lamax jsou určeny prakticky pro každého. V nabídce naleznete terénní dvoumotorové koloběžky určené pro milovníky adrenalinové jízdy, ale i méně výkonné modely s lehkou konstrukcí určené také pro dětské uživatele.
Ano, v nabídce Lamax naleznete koloběžky jako eCruiser SC30 nebo E-Scooter S7500 se skládací konstrukcí o relativně nízké hmotnosti. Tyto koloběžky můžete snadno rozložit a převážet autobusem, osobním autem nebo vlakem.
Dojezd elektrokoloběžek se liší hlavně na základě kapacity jejich baterie, hmotnosti a terénu během jízdy. Například koloběžka eTank SA70 nabízí maximální dojezd až 70 km, zatímco eCruiser SA30 50 km. Více informací o reálném dojezdu koloběžek Lamax naleznete v recenzích konkrétních modelů.
Každý uživatel má jiné preference. V přírodě jsme si nejvíce užili s koloběžkou Lamax eTank SA70 o výkonu 1600 W, ale ve městě jsme zase ocenili velká 12“ kola modelu eLander SA50. Další nejlépe hodnocené koloběžky Lamax naleznete v přehledu níže.
Nejlepší elektrokoloběžky Lamax z našich testů
V naší redakci jsme měli tu čest otestovat hned několik koloběžek Lamax. Každou elektrokoloběžku jsme vystavili podmínkám, pro které je určena a odzkoušeli jsme všechny funkce. Na základě našich zkušeností jsme shrnuli následující žebříček TOP elektrokoloběžek Lamax.
Lamax eTank SA70
Elektrokoloběžka Lamax eTank SA70 mě na první pohled oslovila svým netypickým industriálním vzhledem s důrazem na hranaté tvary. Kvalita zpracování působí prémiově a luxusní nástupnou plochu ocení každý uživatel. Ve výbavě nechybí kotoučové brzdy, motorová brzda, LED osvětlení, stojan a přehledný LCD displej. Obě nápravy s 10,5“ koly jsou vybaveny odpružením, které si hravě poradí s drobnými nerovnostmi, jízdou v přírodě, náročným terénem nebo rychlým sjezdem z obrubníku. Pohon má na starosti dvojice elektromotorů s celkovým výkonem 1600 W, které jsou zárukou radosti z jízdy na zpevněném i nezpevněném povrchu.
Lamax eCruiser SC30
Město, zpevněné povrchy, dojezd do práce a do školy, kombinování s hromadnou dopravou – to všechno jsou scénáře, ve kterých je elektrokoloběžka Lamax eCruiser SC30 jako doma. Skládací konstrukce o hmotnosti 16 kg a kompaktní rozměry vám usnadní nejen přenos, ale také uskladnění koloběžky.
S výkonem 400 W a provozním napětím 36 V si koloběžka při běžné zátěži poradí s mírným stoupáním a na rovinkách se postupně rozjede na maximální rychlost 25 km/h. Na rozdíl od většiny městských koloběžek jako CityBoss RS500 nebo Xiaomi Mi Sctooter 4 Pro, je eCruiser SC30 vybavena odpružením. To sice není natolik efektivní, abyste s ní mohli vyrazit do lesa, ale při rychlém průjezdu dlažbou na náměstí nebo kanálovým poklopem ztratíte minimum stability.
Lamax eRacer SC50
Elektrokoloběžka Lamax eRacer SC50 si mě během testování získala svou svižnou a pohodlnou jízdou, bohatou výbavou a spolehlivými funkcemi. Motor dosahuje solidního výkonu 1000 W, baterie nabízí kapacitu 14,5 Ah a na jedno nabití můžete ujet až 70 km. Ve výbavě nechybí spolehlivé osvětlení ani efektivní blatníky. Jízdu jsem si užil nejen na upravených cyklostezkách, ale také na nezpevněných lesních cestách. Díky odpružení je jízda po nerovnostech relativně příjemná, a to i ve vyšších rychlostech.
Za zmínku stojí také elektrokoloběžka Lamax eLander SA50, která nabízí luxusní nástupní plochhu, odpružení a pohodlné 12" pneumatiky. Vynikající pohodlí vám tak nabídne nejen ve městě, ale také v mírném terénu. Jedinou slabinou koloběžky je hmotnost 25 kg, kvůli které není ideální na přesuny v autobuse, vlaku nebo kufru auta.
Funkce, se kterými se setkáte u koloběžek Lamax
Přestože patří koloběžky Lamax mezi cenově dostupné, z hlediska funkcí se až na pár výjimek nesetkáte s žádnými kompromisy. Funkce koloběžek jsou spolehlivé a výrazně přispívají k pohodlí jízdy.
Tempomat
S tempomatem se v dnešní době setkáte u většiny elektrokoloběžek. Slouží k udržování stálé rychlosti, aniž byste museli mít stlačenou plynovou páku. Jedná se o velmi praktický doplněk, který oceníte především během delších jízd na upraveném povrchu. Tempomat naleznete ve výbavě koloběžek eTank SA70, eRacer SC50 a eCruiser SC30. Funkce naopak chybí u koloběžky Lamax eLander SA50.
Rychlostní režimy
Smyslem rychlostních režimů je omezit maximální rychlost koloběžky tak, aby byla vhodná pro různé specifické podmínky. Většina koloběžek nabízí tři základní režimy:
- Režim chůze – pro pomalou jízdu nebo pomoc při tlačení koloběžky do kopce.
- Režim ECO – pro úspornou jízdu s maximalizací dojezdu.
- Režim Sport – režim pro dosažení maximální rychlosti koloběžky.
Elektrokoloběžka Lamax eTank SA70 navíc nabízí režim D (Drive), který je určen pro svižnější a dynamičtější jízdu, ale stále nechává menší důraz na úspoře.
Odblokování maximální rychlosti
Přestože se nejedná o funkci, nebyl by náš článek kompletní, pokud bychom nezmínili fakt, že koloběžky Lamax umožňují deaktivovat jejich rychlostní limit. Maximální rychlost je u nich totiž omezena na 25 km/h. Kroky k odblokování rychlosti se napříč koloběžkami liší a bližší informace, jak na to, naleznete v recenzích konkrétních modelů.
S koloběžkou Lamax eTank SA70 se nám během testování po odblokování podařilo dosáhnout 55 km/h.
Bezpečnostní zámek
S bezpečnostními prvky jsme se zatím setkali u většiny testovaných elektrokoloběžek Lamax. Modely eTank SA70, eCruiser SA30 a eRacer SC50 nabízejí pro krátkodobé odstavení elektronický zámek řídící jednotky. Zámek lze aktivovat pomocí aplikace, se kterou je koloběžka kompatibilní. V případě koloběžky eRacer SC50 je zámek doplněn alarmem, který se spustí v případě snahy o rozjetí během uzamčení.
Motorová brzda s rekuperací
Většina elektrokoloběžek Lamax nabízí kromě klasických kotoučových brzd také motorovou. Motorová brzda zlepšuje účinnost brzdění a zároveň nabízí funkci rekuperace. Během brzdění tak baterie získává část spotřebované energie zpět.
U některých koloběžek, jako například Lamax eRacer SC50, můžete dokonce nastavit míru rekuperace a efektivitu motorové brzdy. Na displeji koloběžky dále naleznete procentuální indikátor nabití a ikonu rekuperace. Vždy tak máte přehled o tom, zda dochází k dobíjení.
Doplňková výbava vás nezklame
Doplňky elektrokoloběžek mají za úkol zlepšit bezpečnost jezdce, komfort a celkový zážitek z používání. V tomto ohledu jsou tak koloběžky Lamax na velmi dobré pozici. U většiny se setkáte s odolnými a efektivními blatníky, odpružením a spolehlivým osvětlením.
S LED osvětlením zvládnete i jízdu v noci
Základní výbavou koloběžek je přední a zadní LED osvětlení. Terénně orientované koloběžky jako eTank SA70 nebo eRacer SA50 mají přední úhlově nastavitelný reflektor umístěný ve výšce řídítek. Trasa před koloběžkami je tak dostatečně osvětlena do vzdálenosti kolem 10 m.
Městská koloběžka eCruiser SC30 má přední světlo také ve výšce řídítek, ale bez možnosti nastavení úhlu svícení. Proto je efektivita osvětlení trasy o něco menší. Zadní světla jsou dobře viditelná z větší dálky a během brzdění blikají. U modelů eTank SA70 a eRacer SC50 máte k dispozici také směrovky a přídavné osvětlení.
Odpružení do města i do terénu
Odpružení je u většiny elektrokoloběžek Lamax základní výbavou. Dokonce i městská koloběžka Lamax eCruiser SA30 s 400W motorem nabízí přední odpruženou nápravu. V případě terénních koloběžek jako eTank SA70 nebo eRacer SC50 máte kromě předních tlumičů k dispozici také zadní odpružení.
Díky blatníkům zůstanou vaše chodidla suchá
Další důležitou součástí výbavy jsou blatníky, se kterými jsme byli během testování velmi spokojeni. Blatníky koloběžek Lamax jsou většinou vyrobeny z plastu bez ohledu na to, pro jaký terén je model určen. Nejde však o výraznou slabinu, jelikož jsou k rámu připevněny pevnými kovovými nosníky.
Blatníky drží na svém místě jako přikované a díky jejich větším rozměrům nemáme k jejich efektivitě žádné výhrady. Jedinou výjimkou je koloběžka Lamax eCruiser SC30, u které je zadní blatník přichycen méně pevně a hrozí větší riziko jeho poškození.
Řídítka můžete jednoduše sklopit
Sklopná konstrukce je dnes mezi moderními koloběžkami velmi rozšířená a produkty Lamax nejsou výjimkou. Díky tomu můžete lehčí koloběžky určené hlavně do města využít k tzv. last-mile přepravě, resp. kombinování jízdy s různými druhy městské dopravy. V případě terénnějších koloběžek s masivní konstrukcí vám sklopení řídítek usnadní především skladování.
Namáhané pojistné mechanismy řídítek jsou vyrobeny z odolnějších materiálů. Během testování nás svou pevností nezklamali.