ITmix.cz logo

Recenze: elektrokoloběžka Lamax eCruiser SC30

Silné stránky
  • Výborný poměr ceny a výkonu
  • Velmi pohodlná jízda
  • Slušný dojezd
  • Širší řídítka
  • Jednoduché ovládání
  • Efektivní odpružení
  • Zámek v aplikaci
Slabé stránky
  • Menší nástupní plocha
  • Horší přední osvětlení
  • Zámek jen během zapnutí koloběžky
  • Signál tempomatu je příliš tichý
  • Spíš pro lehčí jezdce a děti

Město, zpevněné povrchy, dojezd do práce a do školy, kombinování s hromadnou dopravou – to všechno jsou scénáře, ve kterých je elektrokoloběžka Lamax eCruiser SC30 jako doma. Skládací konstrukce o hmotnosti 16 kg a kompaktní rozměry vám usnadní nejen přenos, ale také uskladnění koloběžky.

S výkonem 400 W a provozním napětím 36 V si koloběžka při běžné zátěži poradí s mírným stoupáním a na rovinkách se postupně rozjede na maximální rychlost 25 km/h. Na rozdíl od většiny městských koloběžek jako CityBoss RS500 nebo Xiaomi Mi Sctooter 4 Pro, je eCruiser SC30 vybavena odpružením. To sice není natolik efektivní, abyste s ní mohli vyrazit do lesa, ale při rychlém průjezdu dlažbou na náměstí nebo kanálovým poklopem ztratíte minimum stability.

Nejčastější dotazy a odpovědi

Pro koho je koloběžka Lamax eCruiser SC30 vhodná?

Elektrokoloběžka je ideální pro přesun v městském prostředí. Využít ji můžete cestou do práce nebo do školy. Skvělou volbou je také pro starší děti, ať už pro volnočasové aktivity nebo každodenní dojíždění.

Jaký je reálný dojezd koloběžky?

Při mém testování jsem dosáhl s Lamax eCruiser SC30 maximálního dojezdu 35 km v běžných městských podmínkách. Za ideálních podmínek se může dojezd vyšplhat až na 45 km.

Jaké jsou funkce Lamax eCruiser SC30?

Z funkcí nabízí koloběžka především čtyři rychlostní režimy, tempomat a rekuperaci. V aplikaci dále naleznete zámek, který zablokuje kola koloběžky v případě neoprávněného použití.

Dá se rychlost odblokovat?

Bohužel ne, koloběžka Lamax eCruiser SC30 tuto možnost nenabízí. V případě, že hledáte koloběžku Lamax, která překoná rychlost 25 km/h, vyzkoušejte eLander SA50, eRacer SC50 Nebo eTank SA70.

Pro koho je elektrokoloběžka vhodná?

Jelikož je koloběžka vybavena 400W motorem, nejlepší zážitek z jízdy nabídne dětem, studentům či mladým dospělým. Dospělí s hmotností nad 75 kg už mohou mít na koloběžce problém s překonáním většího stoupání.

Technické parametry Lamax eCruiser SC30

Jednou z výhod koloběžky eCruiser SC30 je její atraktivní cena. Právě proto jsem v technických parametrech očekával nějaké kompromisy. Ve výsledku jsem ale na žádné nenarazil a koloběžka tak nabízí specifikace, s jakými se setkáte u většiny konkurence ve stejné cenové kategorii. Osobně mě nejvíc potěšila šířka řídítek 53 cm, díky které je jízda pohodlná a stabilní ve vyšších rychlostech.

ParameterHodnota
Jmenovitý výkon400 W
Typ baterieLi-ion
Kapacita baterie15 Ah
Provozní napětí36 V
Maximální dojezd50 km
Doba nabíjeníVýrobce neuvádí
Maximální rychlost25 km/h (nelze odblokovat)
Maximální úhel stoupáníVýrobce neuvádí
Průměr pneumatik10“
Nosnost120 kg
Výška jezdce140-200 cm
Rozměry v poskládaném stavu (V x Š x D)123 x 53 x 113 cm
Hmotnost16 kg
Mobilní aplikaceAno

Kromě technických parametrů elektrických koloběžek byste měli před koupí zvážit také jejich další vlastnosti. Pokud hledáte informace o koloběžkách, přečtěte si náš článek o tom, jak vybrat elektrokoloběžku, nebo nahlédněte do recenzí konkrétních modelů.

Montáž zvládnete během minuty

Koloběžka Lamax eCruiser SC30 váží 16 kg, takže manipulaci s balením a montáž byste měli zvládnout v jedné osobě. Po rozbalení stačí narovnat a zajistit tyč řídítek, nasadit představec a upevnit jej čtveřicí inbusových šroubů přibaleným klíčem.

Mně zabrala montáž něco přes minutu, což je opravdu krátká doba. Nebylo zapotřebí opevňovat displej nebo nastavovat páčky jako u některých dražších a terénně orientovaných koloběžek.

Kvalita zpracování opět nezklamala

Už při montáži jsem si všiml, že mě kvalita zpracování koloběžky opět nezklame. Tmavě šedé lakování, které konstrukci dominuje, je relativně odolné a při testování vydrželo i méně opatrné zacházení. Tyrkysové akcenty, které jsou pro produkty Lamax charakteristické, zdobí podvozek, bowdeny a některé další detaily.

Pozitivem je také fakt, že očko pro zajištění rozložených řídítek je vyrobeno z kovu. Působí tím pádem spolehlivěji a kvalitněji než u těžší koloběžky Lamax eLander SA50, na které je toto očko plastové.

Elektrokoloběžka Lamax eCruiser SC30 je určena pro město

Relativně lehká konstrukce s kompaktními rozměry, výkon 400 W, decentní odpružení na obou nápravách – to jsou všechno výborné předpoklady k tomu, aby se koloběžce dařilo nejlépe v městském prostředí. S koloběžkou jsem se proto vydal na různé městské cyklostezky, do provozu a také jsem ji převážel v tramvaji. Moje zkušenosti z jejího běžného používání vám popíšu v následujících řádcích.

Lamax eCruiser SC30 nabízí do města i odpružení
Lamax eCruiser SC30 nabízí do města i odpružení

Jízdní vlastnosti a výbavu hodnotím pozitivně

V souvislosti s jízdními vlastnostmi musím hned v úvodu zmínit řídítka o šířce 53 cm. Testoval jsem totiž městské koloběžky City Boss RS500 a RS350, jejichž řídítka mají šířku 51 a 44 cm. Přestože se na první pohled tento rozdíl nezdá být výrazný, v praxi širší řídítka citelně zvyšují stabilitu jízdu a ovladatelnost koloběžky. V tomto ohledu proto hodnotím koloběžku eCruiser SC30 velmi pozitivně.

Kde koupit Lamax eCruiser SC30
Lamax eCruiser SC30
Hodnocení
4.2/5

Mou pochvalu si zaslouží také 10“ vzduchem plněné pneumatiky, které solidně tlumí drobné nerovnosti jako kamínky nebo větvičky. K tlumení přispívá odpružení na obou nápravách – vpředu naleznete klasické písty, vzadu se pod nástupní plochou skrývá dvojice pružin. Nicméně odpružení má docela krátký rozsah a je relativně tvrdé. Ve výsledku tak zejména zlepší stabilitu při neopatrném sjezdu z nízkého obrubníku nebo přes vystouplý kanálový poklop.

Jízda po upraveném městském povrchu mě moc bavila. Koloběžka se při mé hmotnosti 67 kg ochotně rozbíhala navzdory výkonu 400 W a napětí 36 V. Nápravy s odpružením a nafukovacími pneumatikami spolehlivě tlumily běžné nerovnosti a ani při vyšší rychlosti jsem neztrácel stabilitu.

Jedinou slabinou, která nehrála ve prospěch mému dobrému zážitku, byla nástupní plocha. Pro mou velikost obuvi 43 byla relativně úzká a krátká, takže stání nebylo nejpohodlnější. Při krátkých vzdálenostech ale nešlo o výrazný diskomfort.

Dojezd je solidní

S koloběžkou jsem se vozil po běžných cyklostezkách, na kterých se střídala různě ostrá stoupání a klesání. Koloběžku jsem používal v létě, převážně v režimu Sport a na rovinkách jsem jezdil rychlostí kolem 25 km/h. V těchto podmínkách a s mou hmotností jsem překonal vzdálenost kolem 35 km.

Výrobce uvádí, že v ideálních podmínkách by se měl dojezd vyšplhat na 50 km. Mnou dosaženou hodnotu ale stále hodnotím jako uspokojivou. Ideální podmínky jsou totiž na stránkách produktu popisovány jako okolní teplota pod 20 ˚C, využívání ne plného výkonu či jízda jen po rovince. Jelikož tyto podmínky nejsou v praxi vždy na 100 % splnitelné, nesnažil jsem se jimi řídit ani já.

Nabíjení 15Ah baterie z 0 na 100 % trvá při použití přibaleného 2A adaptéru přibližně 8 hodin.

Nabíjení trvá přibližně 8 hodin

Rychlostní režimy jsou standardem

Pro lepší komfort jízdy v různých situacích nabízí koloběžka čtyři rychlostní režimy, které jsou dnes standardem téměř u každé elektrokoloběžky. Režimy se liší svou maximální omezenou rychlostí a tím pádem situacemi, kdy je vhodné je použít.

RežimMaximální rychlostVyužití
Walk6 km/hPomalá jízda nebo tlačení koloběžky do kopce
E (Eco)10 km/hÚsporná jízda s maximálním dojezdem či pro začátečníky
D (Drive)20 km/hDynamičtější jízda
S (Sport)25 km/hRychlá jízda na prázdné trase

Já jsem během testování nejčastěji využíval režim Sport, protože jsem nejezdil zrovna nejúsporněji. V případě, že jsem se dostal do oblasti s větším množstvím chodců, zvolil jsem namísto režimu Sport raději Walk nebo Eco, abych se nechtěně náhle příliš nerozjel.

Lze odblokovat rychlostní limit?

Koloběžka Lamax eCruiser SC30 bohužel neumožňuje odblokování maximální rychlosti. Její limitem tím pádem zůstává 25 km/h, kterých lze dosáhnout v režimu Sport. Kvůli nízké hmotnosti 16 kg navíc nesplňuje podmínky pro povinnost uzavření pojištění, což se bude zamlouvat třeba rodičům nebo studentům, kteří se snaží minimalizovat své náklady.

Tempomat

Tempomat považuji na každé koloběžce za praktický doplněk. V případě Lamax eCruiser SC30 funguje na jednoduchém principu – stačí pět vteřin udržovat stálou rychlost, kterou koloběžka zaznamená a bude následně sama udržovat. Ve skutečnosti je ale udržován výkon, který v danou chvíli potřebuje vyvinout k udržení vaší rychlosti. Pokud se tempomat aktivuje například během stoupání, může koloběžka na rovince opět zrychlit.

Pokud je tempomat aktivní, na displeji bliká jeho symbol. Jakmile se tempomat spustí, ikona začne kontinuálně svítit a ozve se delší zvukový signál. Ten je ale relativně tichý a přes zvuk koloběžky jej téměř není slyšet. V běžném provozu se tak musí jezdec řídit pouze displejem, jehož sledování může být někdy nebezpečné.

Výbava obsahuje vše potřebné

Základem výbavy jsou blatníky, které naleznete na obou nápravách. Z hlediska efektivity k nim nemám žádné výhrady. Pokud jsem přešel přes louži nebo drobné částečky (písek, špína, štěrk na vozovce), moje chodidla zůstala nedotčena.

Ocenil bych však, kdyby byl zadní blatník lépe vyztužený. Je totiž vyroben z relativně měkkého plastu, snadno se ohýbá a při neopatrném zacházení by mohlo dojít k jeho poškození.

Přestože se blatník při jízdě nerovnostmi výrazně třese, při testování jsem ho vůbec neslyšel

Další důležitou součástí výbavy jsou brzdy – vpředu elektronická (motorová), vzadu kotoučová. O jejich ovládání se stará jedna páčka, což je u městských koloběžek standardem. Efektivita brzd je dobrá, ale na aktivaci té motorové jsem si musel chvíli zvykat. Stačí totiž jen jemně stlačit páčku a motorová brzda začne brzdit s relativně velkou rázností.

Ve výbavě dále nechybí osvětlení tvořené přední a zadní diodou. Přední světlo je umístěno ve výšce řídítek a není úhlově nastavitelné. S úhlově nastavitelným předním osvětlením se setkáte například u Lamax eLander SA50, ale u běžných městských koloběžek se jedná spíše o raritu.

Oblast před koloběžkou je tak osvětlena přibližně do vzdálenosti 10 metrů s tím, že prostor hned před řidítky je osvětlen velmi slabě. Zadní světlo má dobrou viditelnost z větší dálky, při brzdění bliká a nemám k němu žádné poznámky.

Ovládání a aplikace chytrého telefonu se zámkem

Jediným ovládacím prvkem na koloběžce je tlačítko, které při dlouhém stisku koloběžku zapne nebo vypne. Krátké stisknutí mění jízdní režim, dvě rychlé stisknutí ovládají osvětlení, tři změnu jednotek rychlosti (km/h, mph) a čtyři aktivují možnost spuštění tempomatu. Ve výsledku je ovládání jednoduché a zvládnete si jej osvojit i bez manuálu.

Stejné možnosti ovládání koloběžky naleznete v aplikaci Tuya Smart, která je dostupná v obchodech Google Play a App Store. Ovšem aplikace navíc nabízí elektronický zámek předního kola. Pokud zámek aktivujete, s koloběžkou nebude možné pohnout. Zámek však funguje jen v případě, že je koloběžka zapnutá.

Skladování a převoz koloběžky

Koloběžka Lamax eCruiser SC30 je vybavena skládací tyčí řídítek s pojistkou. Pro účely skladování nebo přenášení tak můžete řídítka sklopit a v této poloze i zajistit. S hmotností 16 kg není potom problém převážet koloběžku v hromadné dopravě nebo osobním autě.

Kde koupit Lamax eCruiser SC30
Lamax eCruiser SC30
Hodnocení
4.2/5

Závěr – pro koho je elektrokoloběžka Lamax eCruiser SC30 vhodná?

Koloběžku Lamax eCruiser SC30 považuji za velmi povedený městský prostředek, který vás rychle a spolehlivě přesune z domova do práce nebo do školy. Díky skládací tyči řídítek můžete koloběžku o hmotnosti 16 kg přenášet nebo převážet v hromadné dopravě, vlaku i kufru auta. Je tím pádem vhodná pro tzv. last-mile přepravu.

Motor o výkonu 400 W zajišťuje relativně svižnou jízdu a koloběžka jím překoná i mírné stoupání. Nicméně v případě jezdců nad 75 kg už může být výkon nedostatečný. Z toho vyplývá, že poslouží především dětem a studentům. Odpružení je vítaným doplňkem, se kterým se u městských typů často nesetkáte. Tlumiče dodávají jízdě stabilitu a přidávají na celkovém pohodlí.

Pro mě je z hlediska pohodlí jedinou slabinou nástupní plocha, která byla příliš malá. Z funkcí koloběžce nechybí čtyři rychlostní režimy, tempomat pro delší jízdy a zámek pro krátkodobé odstavení. Blatníky Lamax eCruiser SC30 jsou spolehlivé, ale ocenil bych, kdyby měl ten zadní přídavné držáky pro lepší odolnost.

Recenze: elektrokoloběžka Lamax eCruiser SC30
  • Jízdní vlastnosti
  • Kvalita zpracování
  • Výbava
  • Poměr cena/výkon
4.2

Pohodlná koloběžka do města za rozumnou cenu

Město, zpevněné povrchy, dojezd do práce a do školy, kombinování s hromadnou dopravou – to všechno jsou scénáře, ve kterých je elektrokoloběžka Lamax eCruiser SC30 jako doma. Skládací konstrukce o hmotnosti 16 kg a kompaktní rozměry vám usnadní nejen přenos, ale také uskladnění koloběžky.

S výkonem 400 W a provozním napětím 36 V si koloběžka při běžné zátěži poradí s mírným stoupáním a na rovinkách se postupně rozjede na maximální rychlost 25 km/h. Na rozdíl od většiny městských koloběžek jako CityBoss RS500 nebo Xiaomi Mi Sctooter 4 Pro, je eCruiser SC30 vybavena odpružením. To sice není natolik efektivní, abyste s ní mohli vyrazit do lesa, ale při rychlém průjezdu dlažbou na náměstí nebo kanálovým poklopem ztratíte minimum stability.

Klady

  • Výborný poměr ceny a výkonu
  • Velmi pohodlná jízda
  • Slušný dojezd
  • Širší řídítka
  • Jednoduché ovládání
  • Efektivní odpružení
  • Zámek v aplikaci

Zápory

  • Menší nástupní plocha
  • Horší přední osvětlení
  • Zámek jen během zapnutí koloběžky
  • Signál tempomatu je příliš tichý
  • Spíš pro lehčí jezdce a děti
Tento článek byl zpracován autorem na základě reálné zkušenosti s produktem. Hodnocení může být ovlivněno subjektivními dojmy autora. 
Autor: Martin Dajča
Autor: Martin Dajča
Rád tlumočím své zkušenosti a komplexní myšlenky do srozumitelné řeči pro spotřebitele a spotřebitelky. Ve svém volném čase se věnuji běhu, cyklistice a výletům po svém okolí. V mém portfoliu proto naleznete recenze chytrých hodinek, autokamer a mnohých dalších pomocníků do každodenního života.
Jak se vám líbil tento článek?
5/5 - (1 hodnocení)
Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Související recenze

Recenze: elektrokoloběžka Lamax eCruiser SC30
Lamax eCruiser SC30
Hodnocení: 4.2/5
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram