Recenze: elektrokoloběžka BLUETOUCH BT1000
Elektrokoloběžka BLUETOUCH BT1000 je ideálním dopravním prostředkem do města či do mírného terénu. Díky vyššímu výkonu a efektivnímu odpružení nabízí komfortní a dynamickou jízdu nejen na asfaltu, ale také na nerovné lesní cestě. Díky vysoké kapacitě baterie a rekuperaci je koloběžka vhodná pro kratší i delší rekreační ježdění, dojíždění do práce a školy či dokonce kurýrní služby.
V městském provozu nebo na lesní cestě oceníte efektivní kotoučové brzdy na obou nápravách a kovové blatníky. Díky NFC zámku bude o vaši koloběžku postaráno i po zaparkování na veřejném prostranství. Zpočátku si možná budete muset zvyknout na tužší řízení a ráznější nástup motorové brzdy. Ve výsledku je ale ježdění na koloběžce pohodlné, skládání rychlé a obsluha intuitivní.
Nejčastější dotazy a odpovědi
Koloběžka je ideální volbou pro uživatele, kteří hledají univerzální dopravní prostředek do města a do mírného terénu. Robustní konstrukce je spojena s vysokou odolností a nosností až 150 kg. Ať už jsme se s koloběžkou vydali na cyklostezku, do lesa nebo na neudržovanou silnici, vždy byla jízda pohodlná.
Výrobce uvádí maximální dojezd až 60 km. Během našeho testování jsme s koloběžkou absolvovali mnoho jízd po kopcích i rovinách a náš dojezd na jedno nabití se tak vyšplhal na 55 km.
Ano, koloběžka je pro tento účel vybavena odpružením na obou nápravách. Zároveň dosahuje světlá výška elektrokoloběžky 16 cm, díky čemuž překonáte menší obrubníky či větší nerovnosti.
Nabíjení koloběžky z úplného vybití na 100 % trvalo přibližně 10 hodin. O tom, zda je koloběžka plně nabitá, informuje dioda na napájecím adaptéru. V případě nabíjení svítí červeně a v případě plného nabití zeleně.
V našem testu jsme s koloběžkou zdolali maximálně 11% stoupání, a to při maximální rychlosti 7 km/h. Hmotnost našeho jezdce byla 65 kg.
V balení naleznete různé praktické příslušenství
Balení obsahuje kromě samotné elektrokoloběžky nabíjecí adaptér, kapesní multiklíč, přídavné samolepící odrazky a dokumentaci ohledně bezpečného zacházení s baterií.
Oceňujeme, že je příslušenství v balení reálně použitelné a ne jen pro efekt. Multiklíč je poměrně pevný a naleznete na něm klíče pro většinu šroubů a matek na koloběžce.
Koloběžku jsme testovali s příplatkovým držákem na telefon
Držák na telefon je z gumy, dobře se přizpůsobuje tvaru chytrého telefonu a vibrace tlumí poměrně efektivně. Manžeta pro upevnění na řídítkách je po správném utažení pevná a ani při rychlé jízdě nerovným terénem nedojde k uvolnění telefonu nebo celého držáku.
Technické parametry značí o dobře vybavené koloběžce
Z následujícího shrnutí technických parametrů je jasné, že BLUETOUCH BT1000 má za svoji nemalou cenu co nabídnout. Dlouhý dojezd, vysoká nosnost a maximální rychlost až 45 km/h – to jsou vlastnosti, které nás oslovily jako první. Nejsou to ovšem jen technické parametry, kterými byste se měli řídit před koupí. Pokud vás zajímají další informace o vlastnostech koloběžek, přečtěte si náš článek o tom, jak vybrat elektrokoloběžku, nebo si prohlédněte některé z našich dalších recenzí.
Parametr | Hodnota |
---|---|
Jmenovitý výkon | 1000 W |
Typ baterie | Li-ion |
Kapacita baterie | 20,8 Ah |
Maximální dojezd | 60 km |
Doba nabíjení | Výrobce neuvádí (Náš test: 10 hod) |
Maximální rychlost | 45 km/h |
Maximální úhel stoupání | Výrobce neuvádí (Náš test cca 12 %, jezdec 65 kg) |
Průměr pneumatik | 10“ |
Nosnost | 150 kg |
Rozměry (v poskládaném stavu) | 123 x 130 x 71 cm |
Hmotnost | 28,2 kg |
Kompatibilita | Nelze ověřit |
Výbavu, kterou nám koloběžka nabídla, považujeme za přiměřenou ceně. Elektrokoloběžky v této cenové kategorii nepatří mezi nejlevnější. Většina z nich tím pádem nabízí slušnou kvalitu zpracování, efektivní odpružení, širší pneumatiky a relativně výkonný motor.
Výrobce však neuvádí, zda je výkon 1000 W maximální nebo jmenovitý. Maximální výkon dokáže koloběžka vyvinout jen na krátkou dobu, když je to nutné. Nominální výkon je zase hodnota, se kterou koloběžka pracuje dlouhodobě. Právě proto se v této kategorii setkáte s koloběžkami, jejichž maximální výkon dosahuje až 2700 W, ale jmenovitý jen 900 W.
Přestože papírově není koloběžka se svým výkonem na vrcholu kategorie, nabízí svižnou a dynamickou jízdu. Díky efektivnímu odpružení překonáte menší nerovnosti i ve vyšších rychlostech, aniž byste ztratili stabilitu.
Montáž elektrokoloběžky je intuitivní a rychlá
Skládání koloběžky je intuitivní a v redakci nám zabralo přibližně 10 minut. Díky návodu se nám koloběžku podařilo nastavit pro bezpečnou a pohodlnou jízdu. Největším problémem byla během stavby vysoká hmotnost koloběžky, která přesahuje 28 kg. Jakmile jsme koloběžku rozbalili stačilo udělat následující:
- postavit a zajistit tyč s řídítky,
- upevnit řídítka v představci,
- nastavit polohu a dotáhnout šrouby pák a doplňků řídítek
- a připevnit přední světlo.
Skládání BLUETOUCH BT1000 nám výrazně usnadní přibalený multiklíč, který je praktickým doplňkem výbavy na koloběžku či kolo.
Konstrukce působí terénně a sportovně
Hned na první pohled je jasné, že elektrokoloběžka BLUETOUCH BT1000 si poradí nejen s kvalitním městským asfaltem, ale také nerovnými cestami v lese. Řídítka jsou široká 71 cm, což zlepšuje stabilitu během jízdy. Prostor pro nohy je doplněn pogumovanou plochou a jeho rozměry jsou dostatečně velké k tomu, abyste na koloběžce stáli s chodidly vedle sebe. Terénní charakter koloběžky je podtržen širokými 10“ vzduchem plněnými pneumatikami a odpružením na obou nápravách.
V souvislosti s konstrukcí bychom rádi podotkli, že řídítka nejsou výškově nastavitelná. Můžete sice upravit jejich výšku tím, že je pootočíte v představci, nejde však o nastavení, které by ocenili uživatelé nižšího vzrůstu. Nicméně vzhledem k tomu, že náš jezdec měřil 182 cm, neměli jsme s výškou řídítek žádný problém.
Jízdní vlastnosti a zážitek z jízdy
Celkově hodnotíme zážitek z jízdy velmi pozitivně. Koloběžka má díky výkonu 1000 W skvělý tah a poskytuje vynikající dynamiku jízdy. Široké pneumatiky v kombinaci s opravdu efektivním odpružením nám nabídly pohodlnou jízdu na rovném povrchu i v mírném terénu. Kotoučové brzdy nás během testování nikdy nezradily, ale při delším brždění byl jejich zvuk trochu nepříjemný. Jednotlivé detaily vám v následujících řádcích popíšeme podrobněji.
Nedokonalý povrch je pro koloběžku hračkou
Koloběžka je vybavena vzduchem plněnými pneumatiky o průměru 10“, což je u dnešních elektrokoloběžek standardní rozměr. Co ale není standard, je šířka pneumatik, která činí 8 cm. Díky ní je jízda po nerovném terénu o něco pohodlnější.
Standardní součástí balení je u výkonnějších elektrokoloběžek BLUETOUCH kompresor pro huštění pneumatik a poukázka na servis.
Hlavním aktérem, který zajišťuje komfort, je odpružení na obou nápravách. U levnějších koloběžek se setkáte s různými podobami tlumičů a odpružení, většinou však jde spíše o kosmetický doplněk. V případě BT1000 se jedná o plnohodnotné odpružení, které vám umožní rychlý průjezd většími nerovnostmi či bezproblémový nájezd na nižší obrubníky.
Odpružení tlumí nejlépe rozsáhlejší nerovnosti s plynulým nájezdem (např. kořeny přerůstající na vozovku). Rychlé sjíždění z nižšího obrubníku bylo také komfortní a bez ztráty stability. Pokles komfortu jsme zaznamenali především během jízdy lesní cestou s množstvím ostřejších kamenů a nerovností. V tomto případě tlumiče nebyly dostatečně měkké, aby stíhaly kopírovat náhlé změny terénu.
V případě, že hledáte hybridní koloběžku do města i do přírody za nižší cenu, doporučujeme vám City Boss K600 se 600W motorem, odpružením a výškově nastavitelnými řidítky.
Jízdu do kopce zvládla na výbornou
Jak název koloběžky napovídá, výkon jejího motoru dosahuje 1000 W. Přestože se nejedná o nejvyšší hodnotu v cenové relaci, do které koloběžka spadá, jednoznačně patří mezi nejčastější. V případě jezdce o váze 65 kg byla jízda v kopcovitém terénu svižná a dynamická. Maximální stoupání, které jsme s koloběžkou překonali, bylo 13°. Maximální rychlost na tomto svahu byla 7 km/h.
Pokud hledáte elektrokoloběžku s ještě lepším výkonem do kopce o výkonu 1000 W ve stejné cenové relaci, vyzkoušejte Lamax eRacer SC50.
Jízdní režimy určují maximální rychlost koloběžky
Koloběžka nabízí tři režimy jízdy, které můžete snadno měnit pomocí samostatného tlačítka u displeje. Režimy se liší maximálními rychlostmi, které v jejich nastavení můžete dosáhnout. Režim 1 je určen pro pomalou jízdu a na rovince jsme s ním dosáhli rychlosti do 18 km/h. Režim 2 nabízí větší dynamiku a svižnější jízdu s maximální rychlostí kolem 35 km/h.
Režim 3 je určen pro zkušené uživatele, kteří zvládnou manévrování ve vyšších rychlostech. Výrobcem uváděnou maximální rychlost 45 km/h se nám podařilo dosáhnout na rovné cestě právě v tomto režimu. Při mírném klesání jsme v tomto režimu dosáhli rychlosti až 53 km/h. Jízdní režimy tak omezují rychlost koloběžky jen na rovince. V případě jízdy z kopce lze rychlostní limity snadno překonat.
Rychlost zaznamenanou koloběžkou jsme porovnali s GPS tachometrem v chytrém telefonu. Přibližně do rychlosti 25 km/h byly výsledky totožné. Při vyšších rychlostech byly hodnoty na koloběžce většinou o 2 km/h vyšší než v aplikaci s GPS.
Reálný dojezd byl srovnatelný s údaji výrobce
Dojezd koloběžky je ve velké míře ovlivněn hmotností jezdce, stylem jízdy a dalšími proměnnými. Přestože jsme s koloběžkou jezdili bez omezení a většinou v režimu 3, vyšplhal se dojezd na slušných 55 km. A to s jezdcem o hmotnosti 65 kg, jízdy probíhaly většinou v hornatém terénu a byly doprovázeny pasážemi s delším brzděním. Díky tomu jsme vytěžili maximum z rekuperace, která během brzdění částečně dobíjela baterii.
Během jízdy kopcovitým terénem byl stav nabití baterie dynamický. Přestože při jízdě pochopitelně úroveň klesala, po delším brzdění se baterie nabíjela překvapivě efektivně. Dobíjení jsme mohli v přímém přenosu sledovat na indikátoru nabití, který je na displeji zobrazen permanentně.
V zatáčkách byla zpočátku nutná opatrnost
Rozsah otáčení řídítek hodnotíme pozitivně. Během rychlé jízdy, vyhýbání nebo prudšího zatáčení jsme ani jednou nedosáhli jeho limitu. Co nás ale zpočátku mírně znepokojilo, byla tuhost otáčení. Nicméně po několika kilometrech ježdění jsme si na otáčení zvykli a při vyšších rychlostech jsme jej naopak ocenili. Pokud by bylo řízení během rychlé jízdy příliš volné, snadno bychom mohli ztratit stabilitu.
Vyzkoušeli jsme také krizové brzdění
Elektrokoloběžka BLUETOUCH BT1000 je na obou nápravách vybavena kotoučovými brzdami. Orientace brzdových páček je standardně obrácena na rozdíl od jízdního kola. Pravá páka ovládá přední brzdu, levá zase zadní. Uživatelům, kteří dosud elektrokoloběžku nepoužívali, může chvíli trvat, než si na tuto změnu zvyknou. Ve výsledku je tato změna bezpečnostním opatřením.
Kvůli bezpečnosti je brzdná síla přední brzdy o něco nižší než té zadní.
Mechanické brzdění je doplněno motorovou brzdou, která se do zpomalování přidá v momentě, kdy motor zaznamená stlačení brzdové páky. Tímto způsobem se zlepší plynulost a efektivita brzdění.
V případě, že jsme začali brzdit náhle a silně, tak se sice zadní náprava dostala do smyku, ale přední kolo se k našemu překvapení nezablokovalo. Ve výsledku jsme tak ani během krizového brzdění tzv. nepřeletěli přes řídítka. Tento test jsme provedli z rychlosti 30 km/h a s použitím obou brzd. K úplnému zastavení došlo po 8 metrech.
Nástup motorové brzdy je poměrně rázný. V případě, že jsme brzdovou páku stlačili jen jemně, po aktivaci motorové brzdy došlo k mírnému trhnutí. Během prvních jízd jsme si museli na toto brzdění trochu zvykat.
Pohodlí během jízdy hodnotíme pozitivně
Efektivní pružení, dobrá světlá výška, široké vzduchem plněné pneumatiky a rozměrná plocha k stání – to jsou vlastnosti, díky kterým jsme si užili každý překonaný kilometr. Začněme však od náprav. Každá z nich je vybavena pístem a pružinou, které nejsou v žádném případě jen na okrasu. Pruží už při nástupu a snadno si poradí s výrazně nerovným asfaltem, lesní cestou či kamenitým terénem.
K vynikajícím jízdním vlastnostem přispívají 10“ vzdušné pneumatiky o šířce 8 cm. Huštění pneumatik má na starosti klasický autoventilek, ale během testování jsme ho nemuseli ani jednou využít. Navzdory terénním vlastnostem koloběžky bychom ale dezén označili spíše za silniční. Na asfaltu jsou tak pneumatiky poměrně tiché, přesto vás podrží na členitém povrchu a v zatáčkách.
Jízdu zpříjemňovala také světlá výška, která bez jezdce dosahovala solidních 16 cm. Ani jednou se tak nestalo, že bychom podvozek během jízdy ve městě poškrábali nebo jím zavadili o překážky. V neposlední řadě stojí za zmínku plocha ke stání. Je pokryta vrstvou gumy a doplněna drážkami. Snadno se na ní udržíte v suchém i deštivém počasí. Plocha přechází do spoileru s drsným povrchem a otvorem pro zajištění tyče při rozložení koloběžky.
Výbava nás příjemně překvapila
Z hlediska výbavy nemáme koloběžce co vyčítat. Kromě hlavního předního světla jsou na podvozku umístěny dvě další přední diody, takže jsme v noci měli silnici pěkně osvětlenou. Vzadu naleznete jen dvě červené diody na ploše na stání (koncová světla), které během brzdění blikají, což oceňujeme. Kromě toho je konstrukce doplněna dekoračním LED osvětlením, které po zapnutí svítí různými barvami (červená, zelená a modrá). Koncová světla lze zapnout pouze v kombinaci s dekoračním osvětlením. Ocenili bychom, kdyby bylo jejich zapínání individuální.
Sklon hlavního předního světla je nastavitelný.
V případě, že byste rádi změnili dodatečné osvětlení, budete potřebovat aplikaci duoCo Strip, která je dostupná v obchodech Google Play a App Store. Aplikace umožňuje vybrat barvu statického osvětlení (bez blikání) nebo různé kombinace barev a režimů blikání.
Na řídítkách nechybí LED displej, který informuje o aktuální rychlosti, zvoleném režimu, úrovni nabití, délce aktuální jízdy, celkovém nájezdu koloběžky či napětí baterie. Informace, které displej zobrazuje, můžete měnit, ale některé jsou zobrazeny permanentně (rychlost, nabití, režim). Na opačné straně řídítek naleznete dvě tlačítka – klakson a světlo. Hlasitost klaksonu je vysoká a jeho zvuk nepříjemný, takže svůj účel během našeho testování vždy splnil.
Konstrukce je dále doplněna kovovými blatníky vpředu a vzadu. Blatníky jsou pevné a dostatečně široké na to, aby vás ochránily nejen před vodou, ale také kamínky. Na podvozku naleznete praktický stojan, který si během testování poradil s téměř 30kg koloběžkou na výbornou.
Tempomat s automatickým spuštěním
Funkce tempomatu je od výroby deaktivována. Pro její aktivaci je třeba následovat kroky v návodu. Nejprve je nutné spustit menu funkcí na displeji koloběžky, a to současným podržením tlačítek pro zapnutí/vypnutí koloběžky a tlačítka pro změnu režimu jízdu. Následně stačí zvolit požadovanou funkci (v případě tempomatu P6) a změnit její nastavení z hodnoty 0 na 1.
Tempomat slouží k udržování zvolené rychlosti, aniž by byla stlačena páka plynu. V případě koloběžky BT1000 je tempomat aktivován automaticky v případě, že po dobu přibližně 6 sekund udržujete stálou rychlost. Na displeji koloběžky se zobrazí symbol tempomatu a rychlost bude následně udržována. Opětovným stisknutím plynu nebo brzdy tempomat deaktivujete.
Přestože při delších jízdách rovným terénem tempomat oceňujeme, v kopcích nám trochu překážel. Princip udržování rychlosti tempomatem totiž spočívá v dodávání konstantního výkonu motorem. Pokud tím pádem nastavíte na rovince například rychlost 10 km/h, na kopci koloběžka zpomalí, neboť vyvíjí stále stejný výkon. V případě jízdy z kopce bude naopak zrychlovat, jelikož se ke zrychlování díky gravitaci přidá také nastavený výkon.
NFC zámek je praktickým doplňkem
Na řídítkách naleznete vedle pravé brzdové páky plochu s označením „Card“. Jedná se o plochu s NFC čipem, pomocí kterého můžete koloběžku zamknout nebo odemknout. Karty pro odemykání připomínají svým tvarem žetony a v balení jich najdete hned tři.
Jeden ze žetonů s označením "Super Card" má sloužit ke spárování koloběžky s chytrým telefonem pomocí NFC. Koloběžku by tím pádem mělo být možné zamykat a odemykat s použitím telefonu. Nám se ale zařízení nepodařilo spárovat, takže jsme funkci nemohli dostatečně otestovat.
Zamknutí koloběžky je signalizováno jedním poměrně tichým zvukovým signálem. V tomto režimu nelze elektrokoloběžku zapnout. Opětovné přiložení karty koloběžku odemkne v doprovodu dvou zvukových signálů. Přestože tento doplněk oceňujeme, doporučujeme jej spíše jen pro krátkodobé stání. V případě dlouhodobějšího parkování bychom raději koloběžku uzamkli o pevný bod pomocí klasického bezpečnostního zámku na klíč nebo kód.
Skladování koloběžky nám dalo trochu zabrat
Elektrokoloběžka BT1000 váží 28,2 kg. Nejde tak o kompaktní městský dopravní prostředek, který vynesete do kanceláře či do bytu ve třetím patře. Zároveň jsou její řídítka jednodílná, takže je nelze rozložit pro jednodušší skladování. Koloběžku sice můžete rozložit pomocí pojistky pod tyčí řídítek, dokonce máte k dispozici i háček pro zajištění této polohy, stále však budete limitováni šířkou řídítek a vysokou hmotností.
Pro zajištění koloběžky v rozloženém stavu je třeba nejprve vyklopit háček do jedné pozice, následně sklopit tyč řídítek, trefit háček do otvoru ve spoileru a teprve poté pootočit háček do finální polohy.
Pro parkování koloběžky vám doporučujeme prostor o rozloze alespoň 2 m2. Pro co nejjednodušší uskladnění by měl být prostor v přízemí. V případě veřejně dostupné místnosti vám doporučujeme zamknout koloběžku o pevný bod klasickým zámkem.
V případě, že hledáte elektrokoloběžku vhodnou do terénu o výkonu 1000 W, odpružením a skládacími řidítky, vyzkoušejte model City Boss D1000LH. Pokud hledáte výkonnější alternativu, doporučujeme vám Lamax eTank SA70 se dvěma motory a výkonem až 1600 W.
Vysoká hmotnost je dána odolnou konstrukcí, výkonným elektromotorem a baterií s velkou kapacitou. Koloběžka je tak vhodná pro uživatele, kteří hledají koloběžku právě pro terénní a rychlou jízdu, při které je robustnost velkým přínosem. Většina hmotnosti je zároveň umístěna v oblasti zadní nápravy, což usnadňuje manévrování a zlepšuje stabilitu.
Koloběžku se nám nepodařilo spárovat s aplikací
Výrobce uvádí na stránkách produktu, že je elektrokoloběžka kompatibilní s aplikací pro chytré telefony. Aplikace má sloužit pro nastavení LED podsvícení a má poskytovat základní informace o koloběžce. Přestože je dostupná v obchodech Google Play a App Store, nepodařilo se nám ji po nainstalování do telefonu spárovat s koloběžkou. Každý pokus vyústil v neúspěšné vyhledávání koloběžky přes Bluetooth.
Výrobce, který nám elektrokoloběžku zprostředkoval, nabízí ke všem koloběžkám vánoční dárek ve formě koloběžky BT Kids zdarma. Našim čtenářům však připomínáme, že tato recenze není placená propagace. Na provoz projektu vyděláváme tak, že získáme malou odměnu z prodeje, pokud nakoupíte přes některý z našich odkazů. Děkujeme vám.
Závěr – pro koho je elektrokoloběžka BLUETOUCH BT1000 vhodná?
Elektrokoloběžka je ideální volbou pro každého, kdo hledá výkonný, odolný a pohodlný dopravní prostředek pro pohyb na méně či více udržovaném povrchu. Koloběžka je na obou nápravách vybavena odpružením, kotoučovými brzdami a blatníkem. V kombinaci se světlou výškou 16 cm vás tak nezradí ani na nerovném terénu v přírodě.
Baterie, která sama o sobě nabízí solidní výdrž, je doplněna rekuperací. Ve výsledku tak můžete na jedno nabití dosáhnout dojezdu až 60 km. Koloběžku tím pádem doporučujeme i osobám, které se plánují přesouvat po delších trasách nebo také kurýrům. Ti zase ocení bohaté osvětlení, díky kterému je v noci žádný řidič nepřehlédne.
Konstrukce koloběžky je sice vyrobena z leteckého hliníku, přesto její hmotnost přesahuje 28 kg. Zároveň jsou řídítka koloběžky jednodílná, takže její skladování může být v menších prostorách problematické. Koloběžku tím pádem nedoporučujeme uživatelům, kteří by jízdu rádi kombinovali s městskou hromadnou dopravou nebo vlaky. Kromě toho, že je hmotnost poměrně vysoká, limitující mohou být i rozměry elektrokoloběžky.
Na závěr oceňujeme množství praktického příslušenství v balení. Multiklíč je v praxi reálně použitelný a kompresor pro huštění pneumatik má celé spektrum využití.
Recenze: elektrokoloběžka BLUETOUTCH BT1000
-
Jízdní vlastnosti
-
Kvalita zpracování
-
Výbava
-
Poměr cena/výkon
Odolná elektrokoloběžka s dynamickými jízdními vlastnostmi vhodná do mírného terénu
Elektrokoloběžka BLUETOUCH BT1000 je ideálním dopravním prostředkem do města či do mírného terénu. Díky vyššímu výkonu a efektivnímu odpružení nabízí komfortní a dynamickou jízdu nejen na asfaltu, ale také na nerovné lesní cestě. Díky vysoké kapacitě baterie a rekuperaci je koloběžka vhodná pro kratší i delší rekreační ježdění, dojíždění do práce a školy či dokonce kurýrní služby.
V městském provozu nebo na lesní cestě oceníte efektivní kotoučové brzdy na obou nápravách a kovové blatníky. Díky NFC zámku bude o vaši koloběžku postaráno i po zaparkování na veřejném prostranství. Zpočátku si možná budete muset zvyknout na tužší řízení a ráznější nástup motorové brzdy. Ve výsledku je ale ježdění na koloběžce pohodlné, skládání rychlé a obsluha intuitivní.
Klady
- Přední a zadní odpružení
- Dlouhý maximální dojezd
- Dynamika jízdy
- Vhodná do mírného terénu
- Velká plocha k stání
- Kovové blatníky
- Robustní konstrukce
Zápory
- Větší hmotnost a rozměry
- Brzdění a otáčení chce cvik
- Řídítka nejsou výškově nastavitelná
- Nelze spárovat s aplikací